Cykelbudet

Allmän trötthet råder på jobbet idag.

Mats: Maggan du som gillar Frankrike, har du sett "en lanthandel i Provence?"
Maggan: Hrmm ja jag har sett många lanthandlar, är det någon speciell du tänker på?
Mats: Nää men alltså filmen...


Maggan: Anna hur stavar Kaj sitt namn, är det med C eller K?
Anna: Med J.
Maggan: ?!?!?!
Anna: Näää K menar jag...

Ja, jag vet, sådana här samtal blir oerhört torftiga när man skriver ner dem och inte upplever dem live... Men ni får föreställa er vilka otroliga skrattsalvor som utbröt här på tidningen, hmmm...

Själv är jag pigg. Har min kaffeboost nu, kaffet på nesta gör en aldrig besviken. Samtidigt som vi tar vårt dagliga kaffe på Nesta kommer ett cykelbud, ja vi kallar helt enkelt honom för cykelbudet, och äter frukost på nesta, varje dag, samtidigt som oss. Idag när vi kom ner var han inte där, kändes faktiskt väldigt konstigt, som tur var dök han upp någon minut senare och det var en stor lättnad. Då släpper barista killen nästa minibomb, han säger "hej Markus" till cykelbudet... till vårt cykelbud som ska heta cykelbudet och inte Markus. Nu blev cykelbudet plötsligt en helt vanlig kille vid namn Markus. Jag ska försöka glömma Markus och fortsätta kalla cykelbudet för cykelbudet, världens trevligaste och bästaste cykelbud helt enkelt.

/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback