Karnevel!

I helgen var det karneval i Lund, Rätt och Fel Karnevel. Här kommer lite bilder från de olika vagnarna. Vissa var ritkigt bra medans vi inte förstod syftet med vissa, men det är väl precis så det ska vara.

          
    

Mellan alla vagnarna spelade olika universitets orkestrar. Blir alltid imponerad av folk som är så musikaliska. De bara spelade på och det lät riktigt bra. Dessutom är det extra kul med just dessa studentorkestrar eftersom de mer än gärna showar lite.



Till och med poliserna bjuder på sig en dag som denna. Fast de har väl inte något större val, stundeterna i tåget gick mer än gärna fram och drev med de stackars poliserna. Annika som alltid drömt om att bli polis ändrade sig faktiskt under dagen, men det var inte pga studenterna som drev utan pga alla barn som skulle fram och prata med poliserna och fotograferas med dem. "Nää jag vill inte bli polis, jag hatar ju barn".



Vi var mestadels inne på karnevalsområdet och vi passade även på att se kabarén. Det jag tyckte var riktigt dåligt var köerna till öltälten. Du fick köa minst 1,5 timme för att komma in, vilket är på tok för länge. Det borde man kunna göra bättre. Höjdpunkten var annars Timbuktus lilla gästsspel på scen.




Vi träffade Anna och Pia och insåg att vi alla hade jeansjacka och blont hår... Kändes verkligen individuellt!


Annika testade min kamera... gick sådär. Eller är det kanske annikas suddiga blick?


Nämen, det är ju Annika bakom jätteglaset!


Den här bilden var jag tvungen att ta med, bara pga killen som posar så snyggt i bakgrunden! (PS: Varför ser det ut som jag har världens bredaste axel?)



Nattamat med Maria och Pia.

När jag vaknade på söndagen mådde jag riktigt dåligt. Magknip och illamående (och NEJ det var inte som jag hade druckit för mycket dagen innan, som ALLA verkar tro, blev en lugn kväll med tanke på köerna in i öltälten) Men när allt jag hade i min mage hade kommit upp mådde jag genast bättre. Tror starkt på att de var pizzan som inte var riktigt hundra. Lyckades övertala Daniel att köra till Väla! Det var riktigt hygglo av honom... Blev en hel del shoppat.


Som tack för att han följde med fick Dannemannen en glass...


... på Väla har de nämligen världens goaste topping till mjukglassen!

Idag är det dags för match, sista Malmömatchen innan det sjuuuuukt långa uppehållet. Riktigt trist med uppehåll nu när det (kanske) snart blir bra fotbollsväder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback