Helgen som gick

Söndag och snart slut på helgen. Har varit en riktig långhelg och den har känts så välbehövlig. Så vad har jag då hittat på?

Onsdags jobbade jag halvdag, åkte hem och softade och sedan vart det match mot Borgeby, serieledarna. Vi spelade riktigt bra och kunde, när det var 5 sekunder kvar, kvittera till 1-1, vilket blev matchens slutresultat. Vi spelar alltid bäst mot topplagen, och det var riktigt skönt att göra mål på matchens sista spark.





På torsdagen var det först träning, hade en ganska lugn träning för att få bort skiten ur musklerna. Sedan åkte vi i väg och spelade laserdome, jag, paul, mathias, daniel och emil. Vi bildade ett starkt lag och det var ritkigt gött att krossa småglinen som var där (okej de vann första matchen, men när det väl gällde då vann vi stort). Riktigt kaxiga småpojkar, tänkte ett tag att det är ingen som märker om ett barn saknas... FY men det var tävlingsmänniskan som kom fram.





På kvällen åt vi alla hos mamma och paul.





I fredags sov jag riktigt länge, glömde sätta klockan och vaknade vid 11... inte likt mig det minsta. Jag brukar aldrig kunna sova så länge, men jag ser det som så att om jag nu inte vaknade innan så behövde jag säkerligen den extra sömnen. Fick ett jäkla ryck sedan och städade ur två garderober, blev flertalet kassar till tippen och någon till mamma, kul att hon kan ärva mina saker. Som tack blev det grillning hos mor på kvällen. Hann också med en runda på gymmet, men kroppen kändes riktigt trött, har varit en del träning de senaste dagarna. Såg avatar, en riktigt bra film, gillade miljön och hade gärna sett den igen.

Igår var det dags för match igen. Åkte till Bromölla, vann med 1-0 men det skulle varit så mycket mer. De hade en målchans på hela matchen, riktigt bra försvarsspel från oss. Tyvärr lyckades vi inte sätta våra chanser, men det behövdes ju inte mer, vi får spara dem målen till en annan dag. Åkte sedan direkt till Mjällby och såg matchen mot MFF, vilket inte var så roligt. Två orsaker till förlusten, MFF hängde inte med i Mjällbys kontringar och matchen spelade på en vattensjuk äng och inte en fotbollsplan. Malmö är ett spelande lag och det är klart det är svårt att få till ett snabbt passningsspel när bollen inte rullar överhuvudtaget. Men men, hoppas nu HIF förlorar så spänningen återstår. Blev en riktigt slapp kväll, godis, film och softa i soffan. Har varit väldigt softa kvällar hela den här helgen, men jag har inte haft någon som helst energi att göra något annat. Ibland är det bara så... låter tråkigt men har varit så skönt.





Planerna idag är inte speciellt stora. Ska snart till gymmet, får se om kroppen känns piggare idag. Jobb i morgon, suck, känner inte alls för det just nu, vill fortsätta ha helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback