Trekantskroppen inget för mig!

Efter jobbet igår blev det ett snabbt pass på gymmet. När jag är på gymmet är jag riktigt glad att jag är tjej. Just att jag är tjej räcker gott och väl som bra ursäkt för att flytta viktpinnen från 90 till 20 utan att någon rynkar på pannan och kollar snett på mina minimala muskler. Jag kan också utan problem fråga om hjälp om jag mot förmodan inte förstår någon maskin, utan att jag behöver känna mig okunnig inom ett område som alla bör kunna utan och innan, och till det viktigaste, jag behöver inte ens fundera över att någon ska tycka jag ser klen ut i jämförelse med alla andra muskelpaket som inte har någon annat liv än att pumpa muskler på gymmet och dricka proteinshakar. För en sak är säker, majoriteten av de som är på gymmet måste spendera majoriteten av sin tid just på gymmet. Vart tog alla normaltränade killar vägen? Överallt ser man överdimisionella överkroppar, där ådror syns på tok för väl över gigantiska biceps. Vad dessa killar dock verkar glömma är att det finns en kropp under "det mest heliga" med... Varför tränar ni inte ben, vader och rumpa? Trekantskroppen är inte vacker. Nää tackar vet jag en jämn bra kropp, en kropp som ser sund ut!

Efter gymmet blev det lilla torg med Per och Daniel. Jag satt och var munter över att sommarvärmen äntligen hade kommit och att man kunde sitta utan jacka. Jaa ända tills vi skulle gå hem och det visade sig vara svinkallt. Tänk vad värmefläktar kan lura en.

Idag är det redan torsdag, helt stört vad veckorna går fort. Jag har så mycket jag borde hinna göra men som jag endast skjuter på. Jag är en framåtskjutare men jag önskar jag var en göradirektare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback