Jävla seriefigurer!

Igår var det mentalträningsföreläsning med fotbollen. Riktigt intressant. Visste ni till exempel att vi tänker cirka 60000 tankar på en dag, men endast 5% av dessa är positiva tankar. Hua, skrämmande. Jag ska hädanefter endast tänka bra tankar (yeah right) aja man kan ju försöka att ändra statistiken lite ialla fall, kanske 50-50? Lite negativa tankar mår man nog bra av.



Vi pratade om målbilder och jag var tvungen att berätta om mitt lilla problem när det gäller målbilder, fast jag tog en risk att bli utpekad som lite knäpp. Det är nämligen så att när vi har värmt upp och samlas i omklädningsrummet för det sista pepptalket så har vi en tyst minut där alla får sitta för sig själv och se fina bilder framför sig, hur man gör bra saker i matchen. Men jag klarar INTE detta. Jag ser nämligen bara seriefigurer framför mig. Det kvittar hur jag gör för i mina målbilder är det bara seriefigurer som springer omkring och de är jätte fula och då börjar jag istället skratta och tappar fokus helt. Jag tror det handlar om att jag efter uppvärmningen är så taggad för match att jag bara vill ut och spela och inte klarar av att stanna upp och fokusera, jag vill bara ut och spela. Vår mentala tränare sa att hon hade några nummer jag kanske borde ringa hehe. Nepp, hon sa att vissa helt enkelt inte kan se målbilder så tätt inpå och att jag får se det hemma istället.



I slutet fick alla en papptallrik fasttejpad på ryggen, sedan skulle vi alla skriva något positivt om personen på tallriken. Rätt rolig övning och väldigt nyttig. Jag tror många i vårt lag inte inser hur bra dem är. Jag fick jätte fina kommentarer på min tallrik, ja man blev ju nästan rörd. Fast Sanna sa att alla hade skrivit mormor på den (det stämde INTE). Ska skriva ner mina kommentarer sen och kolla på dem varje gång innan match och LADDA!

Härligt nu är det snart lunch denna ljuuuvliga tisdag! (10% positiva tankar, det ökar)

Linda

Kommentarer
Postat av: Mathias

Jag tappade fokus när jag såg den serien "Foten i klämd...". Röinge skola :P

2010-03-17 @ 00:42:07
URL: http://fisbook.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback