Så väderligt!

Hjälp vad jag är trött, måste vara vädret som gör mig så sömning på eftermiddagen. På tal om vädret, satt och filosoferade i bilen på väg till Landskrona idag (var på möte där) och tänkte att jag under en vecka framöver inte skulle prata om vädret en enda gång. Funderade på hur många dagar jag skulle klara det och vad jag skulle svara om någon ställde en väderfråga, typ

- Oj kolla vad det regnar ute
- Vad törstig jag är

Nöjd var jag med med mig själv och med gott självfötroende att jag åtminstonde skulle klara en fyra dagar. När vi kör in i Landskrona börjar det regna och jag utbrister, guuu va de regnar! Attans... jag klarade inte ens en halvtimme. Vädret spelar helt enkelt en för stor roll. Därför skyller jag nu min trötthet på det jäkla VÄDRET!

Ska bege mig hemåt nu och ännu bättre är LEDIG i morgon. Hur skönt är inte det. Hoppas på bättre väder så man kan kila ner på stan och titta på studenterna. De flesta säger att de längtar tillbaka till tiden de tog studenten och att de hade velat göra det igen. Jag känner tvärtom. Tycker det är så jäkla skönt att ha det gjort och att inte behöva tänkte mer på den tiden. Missta mig inte, tyckte det var bland det roligaste jag gjort när jag tog studenten, men en gång räcker!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback