Snöööökaos!

Helgen blev inte riktigt som jag tänkt mig, men det blev ändå en bra helg. Var ledig i fredags och det blev en riktigt mysig dag. Spenderade någon timme hos mamma och gjorde chokladbollar, hur gott var inte det? Var jätte längesen jag bakade chokladbollar men blev bara så sugen på det, kändes som man var liten flicka igen. Blev en tur till gymmet. Kvällen spenderades med 2/3 av bröderna Nilsson, heta räkor och OS. 

Lördagen blev inte alls som jag tänkt att den skulle bli. Började bra med fika på stan och en lång promenad i det faktiskt mysiga vädret (sol och plusgrader). Tvingade också med mig Daniel till inreda. Älskar att gå och drömma om alla fina möbler jag gärna velat ha, för drömma är det man får göra, vad sägs om ett soffbord för 16.000? Dock är det inte så kul att gå omkring och drömma själv, därför fick Mr Daniel så snällt följa med. På kvällen var det fest hos Maria och Robban. Jag duschade, sminkade mig, firrade håret och var faktiskt riktigt nöjd! Tog taxi till stationen, och där var KAOS. Inget tåg gick i tid och en del tåg var inställda. Fick rådfråga en konduktör som rådde oss att inte åka... trist värre... Kändes konstigt att vända hemåt.


Bild: Daniel tröttnade på att titta på möbler...


Bild: Fullt festklar!

Gick istället inom mamma där det var fullt kalas för Emil som fyllde 12. Stora killen. Han fick en tröja från oss, riktigt cool tröja, lite skejtarstuk på den. Fick se bästa OS loppet hittills, blir nästan tårögd när man tänker på det. Vilken lagmoral och vilken kämparinsats. Det är så fint när de kan åka för varandra utan att det är förbestämd taktik som cyklarna gör. Detta var något som dök upp under loppet och de avgjorde själva att åka för Johan. Fint. Jag är riktigt imponerad av alla 3 hur de genomför loppet. Det var helt enkelt ljuvligt att se!


Bild: Födelsedagsbarnet spelar sitt nya spel


Bild: Såhär arg blev jag när vi tvingads gå hem istället för på fest...


Bild: Men ett glas rödvin hos mamma satt fint istället...

Söndagen spenderade jag nästan hos mamma hela dagen. Först brunch, stack i väg en runda till gymmet, och sedan middag hos mamma igen, god mat som alltid! Hann också med att skotta däremellan, skulle skotta tak. Hjälp vad mycket snö, det tog aldrig slut, sedan var jag slut. I hela kroppen... puuh!.

Funderade ett tag på att ta ledigt idag, men får bli på fredag istället och förhoppningsvis lite skidor i Vallåsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback