Så att saj!

Jag är fruktansvärt trött på människor som hela tiden måste framhäva sig själva. När någon annan svarar på en fråga upprepar människan svaret för att visa att den minsann också kunde svara, människor som tror de vet allting och som hela tiden måste bevisa hur populära och bra de faktiskt är. Har man gjort något eller varit någonstans, ja då kan du ge dig på att den människan också varit där och gjort det, eller ännu bättre - gjort något mycket mer intressant.

Så, nu har jag skrivit av mig om dagens irritationsmoment. Nu är det dags att bli positiva =). Det mest positiva är att JAG ÄR LEDIG PÅ FREDAG!

Jajamensan... dessutom har jag inga planer så dagen ska tas som den kommer. Fast några små planer ska jag nog ha annars slutar det med att jag slappar bort hela dagen och det ska jag icke!

I lördags jobbade vi på Malmö Arena, på slaget i Malmö. Kvällsposten har ju gått med i Handbolls VM 2011 som nationell partner, grymt tycker jag. Ni kommer garanterat träffa oss i famzone där vi laddar för matcherna. Här kommer en bild på Mimmi och Amelie i eventpoolen, så söta de är. Vi delade ut löpsedlar, så gick en kille förbi och tittade lite konstigt, så jag frågade honom om han ville ha en löpsedel, han stannade upp och svarade näää, men jag vill ha (så pekade han på Amelie)... nää svarade jag, hon är inte till salu. Då visade det sig att han menade matchtröjan Amelie hade på sig, det var nämligen hans tröja. Haha.


Bild: Mimmi och Amelie delar ut löp till publiken

Nu är allt färdigbyggt i lägenheten. Fast där är fortfarande väldigt kalt, måste fixa lite blommor och ljus och annat kul att pynta med. Vet bara inte när jag ska hinna til Ikea och fixa. För jag vill faktiskt till Ikea, tycker de har en hel del coola saker och till ett vettigt pris.


Bild: Grymt fokuserad jag är. Klarade faktiskt att bygga en del av möblerna helt själv. Fast sedan var pappa snäll och kom och hjälpte mig, det gick lite snabbare när han tog över - handyman!

Igår bestämde jag mig för att leta upp ett gym som skulle ligga vid Lorensborg, tittade på kartan så jag visste precis vart jag skulle gå (eftersom jag inte har det bästa lokalsinnet), jag hittade till rätt gatuadress men där låg inget gym. Bara massor av hyreslägenheter. Någon som vet var 24:a finns på Lorensborg? Ja i vilket fall som helst, plötsligt när jag irrade omkring där ute på Lorensborg kom jag till Swedbank Stadion! Så även fast jag inte hittade det jag letade efter förde promenaden något gott med sig. Nu vet jag hur man hittar till Malmös viktigaste byggnad hemifrån mig!


Bild: Jag, Maria och Martin i poolen i Saigon

Det är inte klokt vad jag längtar tillbaka till Vietnam. Hade man vetat att det skulle bli sådant här riktigt skitväder skulle man planerat in att stanna en månad minst. Jag orkar helt seriöst inte med mer snö och kyla. Ska lägga upp en riktig Vietnamn special senare, så att jag kan drömma mig bort till varmare ställen.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Josephine

Usch, tycker verkligen inte heller om såna människor som alltid ska vara bättre. Känner en som alltid ska hålla på så och man blir ju inte lite trött på det :P



Jag och din lillebror är förresten väldigt nyfikna på din nya lägenhet! ;)

2010-02-17 @ 19:53:35
URL: http://mindedmash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback