Isvaks dopp!

Måndag igen. Det var ju roligt. Fick en riktigt dålig start på morgonen. Stressade till stationen för att se att mitt tåg var 50 minuter sent... Vad är det för fel på Skånetrafiken? Dock skulle det gå ett tåg 7.42 också. Men det innebar att alla som tänkt åka det första tåget skulle trycka ihop sig på detta andra tåg. När alla trängt sig på, ropar konduktören ut i högtalarna. Ni behöver inte trängas för vi kommer koppla på ett tågset till. Ahhmen säg det innan alla tränger sig på då... 7.50 lämnade vi stationen. SUR!

Helgen var superskön. Kidnappade mamma i fredags (hon trodde hon skulle jobba) och körde till Halmstad för att plocka upp mormor och så vidare till varberg högskola där vi hämtade moster och käkade lunch. Vi checkade sedan in på Varberg kurhotell. Vi kastade direkt på oss gympakläderna för ett pass muskelträning, följt av spinning. Vi kände oss sedan redo för helgens utmaning. Dop i ISVAK! Häftigt! Fick först peta undan is med fötterna. det var en skön känsla när man sedan kom upp, vi frös ingenting, fast vi bara gick i morgonrock. Vi gav oss sedan in på en bastu- och badrunda, vi testade 3 olika bastu och flertalet olika pooler, bubbelpool utomhus, kallpool, sötvattenpool, jazzuci... Riktigt rena och välmående efter en sådan dag!Middagen på kvällen ska vi inte prata om... vattnas i munnen när jag tänker på det! Rödbetor med chevre, fisk, ostbricka och mintchokladkaka... Åhhhh! (Hmm undra om vi har någon frukt här på kontoret, blev riktigt hungrig nu).

Kan säga att jag somnade riktigt skönt! Nästa dag vart det fin frukostbuffé, algeryoghurt och algerjuice satt fint! Fick sedan en ansiktsbehandling, massage och ansiktsmask. Tog sedan ett pass i gymmet innan det var dags för yoga. Kan väl säga att yoga inte riktigt är min grej, had svårt att hålla mig för skratt när vi gjorde solens hälsning. Nepp, vill ha mer fart och fläkt. Lunchbuffe och sedan hemfärd. Eller hem och hem, vi åkte till Halmstad där resten av släkten mötte upp oss och åt en riktigt fin middag.

En riktigt mysig helg med andra ord. Hoppas mamma kände sig ordentligt firad!

Nu blev jag riktigt hungrig. Kanske ska unna mig kaffe och croissant på nesta, det vore något!


Bild: mamma, mormor och moster redo för bad- och basturunda


Bild: Ett glas champagne för att fira 50-åringen!


Bild: Jag och min idol Morfar

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det var det bästa på länge!!!! Ni gjorde min dag till ett oförglömligt minne. Tack.

Men att du tog isvaken 2 gånger det var strongt. Jag fick ju ta bort isbitar från dig efter första doppet...

Puss mamma

2010-02-09 @ 16:54:22
Postat av: Linda

Jag håller med, tycker definitivt det var det bästa på länge. Tänk vad trevligt man kan ha med släkten =) kraam o puss

2010-02-10 @ 08:34:56
URL: http://smurphina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback