Dagarna som gick

Det blev några stressiga sista semesterdagar, men också väldigt väldigt roliga. Men jag tar det i tur och ordning.

I onsdags hade vi då höst seriepremiär mot Åhus hemma. Var riktigt nöjd med min första halvlek och taggade inför andra. Dock, några minuter in i andra halvlek får Åhus ett friläge, jag går upp i ryggen på spelaren för att stressa då hon plötsligt faller. Frilägesutvisning och RÖTT kort... Väldigt hårt dömt... men inte mycket att göra utan att traska av planen. Fick en del pikar om att det var en taktisk utvisning för att jag skulle kunna festa på festivalen NOT! Blev inte direkt bättre av att Norra Skåne skrev om det, hahaha längesen jag fick så många SMS, nästan som att fylla år.

I torsdags fick jag då spela match med B-laget. Det var riktigt riktigt skoj. Fick spela anfallare, för första gången i mitt liv. 1 mål och 1 assist blev det, helt och hållet godkänt. Roligaste matchen på väldigt väldigt länge.

I fredags var det dags för festival, Mimmi, Björn, Tommy, Daniel, Pelle och ett helt gäng från Hörby kom hem till Annika. Mycket trevliga människor! Vart en riktigt bra kväll, förutom att vi kom ut väldigt sent. I vanliga fall tar det ju 10 minuter in till stan, men jääääääkla va långsamt alla gick ;). Vi sov alla hos Annika, mycket mysigt, kändes nästan som att bo i ett kollektiv.

I lördags var det desto svårare att tagga till, blev ju inte många timmars sömn. Grillade lite på kvällen och var sedan hos Anna... framåt kvällskvisten började så äntligen vinet smaka bra igen. Återigen blev det rätt sent vi kom ut på festivalen, men kändes som att det inte gjorde något i år.... dåligt tryck? lite folk? Ja jag vet faktiskt inte riktigt, men det var inte alls som förra året.

Igår blev det MFF-Gefle. En riktigt bra fotbollsmatch... men det är hemskt vad Malmö bränner chanser. Hann inte med så mycket mer igår, tidig läggdags och ladda för jobb.

Idag första arbetsdagen, behövs det sägas så mycket mer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback