Polisrazzia under kontoret!

Idag slog tröttheten mej som ett slag i huvudet... Donk sa det och sedan kunde jag inte sluta gäspa. Hade jag lagt huvudet på datorn hade jag somnat direkt. Tror helt enkelt jag har haft för lite semester.

Igår hade de värsta polisrazzian nere på café Nesta. Rätt som det var sprang en bunte civila poliser in och stängde ner cafét. Idag fick vi veta att det har varit stor kortskimmnings bedrägeri på cafét, så alla som handlat med kort där måste spärra det. Jaa det var ju just typiskt, jag handlar ju typ med kort där varje morgon.

Jag som har talat så gott om Nesta... Men jag talar fortfarande gott om mina favoritkillar på caféet och deras kaffe är fortfarande bland det godaste, jag tror att detta är en ägargrej och antagligen har de anställda inte vetat vad som pågått. Riktigt dålig stil, men man förvånas inte.

Det sega är att mitt kort skimmades för inte så länge sen, såå känns rätt drygt att behöva spärra kortet igen. Nu får jag leva snålt tills mitt nya kort kommer.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2100109/omfattande-skimningsharva-avslojad-i-malmo

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1204626/Kontokort-skimmade-pa-kafé.html

Här kan man läsa om den stooora härvan =)

Nu ska jag hem. Har lust att gå på bio, men tror inte jag hittar någon frivillig att släpa med mej. Är ju sådant väder, vill bara slööööa =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback