Mimmi med lokalsinnet!


Min söndag var en tuff söndag. Gick upp 04.15. Körde till Ängelholm där vi hade sanktandag i samband med DM. Mötte 2 bilar på vägen, 2!!!! Alla andra snusade kuddar, suck! Vart inte hemma förrän 20.00. Lång tuff dag. Satt inte ner en enda minut. Det kändes i vaderna.

Mimmi hade lite problem att hitta rätt. Hon har nog till och med sämre lokalsinne än mig. Mimmi bor i Hörby. Först körde Mimmi till Lund för hon skulle åka med Tommy. Men Mimmi hittade ingen parkering i Lund (Lynd som Ola skulle ha sagt). Valet stod mellan böter för felparkering, eller att helt utan lokalsinne köra till Ängelholm själv. Mimmi valde det senare alternativet, modigt! Dock skulle hon köra efter Tommy. Tommy körde dock om och ifrån Mimmi. Elakt när Mimmi inte ens hade pengar på mobilen. Tillsist hittade Mimmi fram. Puh! Någon tyckte att Mimmi borde ta tåget istället. Men det vet vi ju hur det gick sist. Mimmi skulle åka från Lund till Helsingborg, men råkade istället ta tåget mot Karlskrona. Jag säger som Ola, Jadu Mimmi resa är inte riktigt din grej!


Bild: Mimmi och jag i Åhus, jag med snyggt plåster på näsan!

Jag körde också fel, med GPS! Jakob tyckte vi skulle stanna och fråga något. Hmmm, det var inte så många ute i Ängelholm 06.00 söndag morgon att fråga. Men tanken var god. Jag undrar fortfarande varför inte GPS.en sa till mig att köra av vid skylten Ängelholm. Den va kanske också morgontrött.



Kommentarer
Postat av: Mathias

Eller så tänkte GPS:en att vissa saker ska man inte behöva säga till om... :P

2009-09-08 @ 14:28:29
URL: http://fisbook.se
Postat av: mimmi

hahahah, ja älskar att DU körde fel med en GPS. de e typ de roligaste egentligen. men ja resa är inte min grej, tror också du ska lägga de åt sidan ;) jag tyckte du va snygg i plåster, lite så unik

2009-09-10 @ 11:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback