Slafsig AW!

Tisdagens steg
Antal steg: 22890
Kommentar: Hyfsat nöjd, jaa jag måste ju vara nöjd när jag kommer över 20 000. Dock trodde jag att jag skulle kunna gå in några extra steg igår då det inte blir så många idag.

Idag blir det After Work för hela slanten. Alumni ordnar AW på Karlsson Trädgård i Lund. Alltså studentpriser i baren =). Ska bli kul att få uppleva lite Lundaliv igen. Tar med mig Slafs-Mimmi. En mycket skön prick. Tydligen blir man en skön prick om man föds i Hörby. Skånes nya inneställe!


Bild: Eventdanne och Eventmimmi - sköna typer.

Jag kollar för övrigt på lägenheter i Malmö. Vill hitta en shysst etta nära jobbet. Som en liten övernattningslägenhet. Är fruktansvärt trött på att pendla och hade behövt ha en lägenhet här med som jag kan sova i. Slippa ta in på hotell när det händer något (haha trodde inte man kunde bli trött på hotell). Man känner att det är mycket när receptionisterna känner igen en, och vet vilka önskemål man har. "Jaha, du försvinner tidigt i morgon bitti, innan frukost, då vill du ha en kopp kaffe och en fralla att ta med". Ja tack! Noble House i Malmö är himla mysigt.

Ett ord jag blir väldigt konfunderad över är tjåligt. För mig är det solklart att de betyder att något är lite tradigt, lite som att åhh typiskt... Men det verkar inte vara många som hört ordet. Trodde först det var ett skånskt ord, men det var det visst inte. Tänkte då att det kunde vara från Göingetrakten, men det var lika många där som inte känder till ordet. Kan det vara från Småland?

På tal om ord, finns det en del ord som är söta, men som man använder för sällan. Exempel på detta är:

Väldans
Retligt
Prexakt (Ett ord min söta bror kom på när han var liten, en blandning mellan precis och exakt, han trodde dock att ordet fanns på riktigt)

Förresten, mitt öga är mycket bättre. Dock får jag fortfarande inte använda linser. Mycket irriterande. Men i måndags såg det verkligen för jäkligt ut. Kändes som att alla på tåget stirrade på mig. Jaa vet, det är bara som jag innbillar mig. Dock var det en kille på sporten som sa att mitt öga såg ut som en kattunge som inte öppnat ögonen ännu. Det var ju faktiskt ganska gulligt =)

Igår var Joe Labero här på Kvällan. Vi delade ut biljetter till hans show som han skrev autograf på. Vilket drag det var, mer än 100 personer i kö. Dock låg nog medelåldern på 60+.

Nepp, nu måste jag ta tag i Hasse Kvinnaböske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback