Åke

När jag och Mathias var 6 och 8 år fick vi varsitt skelett, det var ett genomskinligt skelett som lös i mörker. Båda döpte sina skelett till Åke (efter Ika i rutan). Vi skulle köra upp till stugan och både jag och Mathias skulle ha med våra nya skelett att leka med i bilen. Mathias klippte ett snöre och knöt som en snara runt halsen på sitt Åke skelett och hängde det i pappas nackstöd. Det såg ut som stackars Åka hade hängt sig och fått hänga kvar i några år. Jag däremot, gjorde en säng av en kartong där min Åke fick vila med täcke och kudde hela vägen upp till stugan. Dessutom fick han sköna kläder som jag snodde från min barbiekille Ken.

Skillnad mellan tjej och kille?

Jag saknar mitt Åke skelett, han var en mycket god vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback