Jag tog på Gerrards rumpa...

Eller nej det gjorde jag ju faktiskt inte. Men jag kunde ha gjort om jag hade velat. Vi hade absolut bästa platserna jag har haft på en match i fotboll på högre nivå. Långsida rad 2. Inte bara det. Vi satt precis där spelarna värmde upp. Det vill säga att Glen Johnson var 2 meter från mig. Hottie hottie hottie!

Rysningar när You never walk alone ekade runt hela arenan och när hela arenan ställde sig upp för att applådera in Gerrard. Innan matchen fick vi ett insidertips om en pub där de riktiga supportrarna värmde upp och dit turister inte hittade. Najs att höra på de gamla trogna männen som levde sig in i varje diskussion som det vore den sista.  

I övrigt var Liverpool en mycket mysig stad. Staden domineras såklart av Beatles och fotboll. Men maten var god och billig, mysiga restauranger och riktigt bra shopping både dem billigare varianten och dyra märkeskläder. Taxichafförerna är nog bland de trevligaste i världen. Snackiga och tipsade gärna.

Ja Liverpool kan jag gärna åka till igen... Måste dock lära mig dricka öl. Vin på fotbollspub känns inte riktigt rätt.


Bild: Glen Johnson, snyggast i Liverpool

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback