Är jag den enda i Sverige...

... som jobbar i dag?

Stationen var öde, jag fick två säten själv på tåget, Malmö var tyst och på jobbet är det kusligt dött, ingen telefon som ringer och inga mail att besvara. Vad ska jag göra idag?

Jag har fått min nya systemkamera. Måste lära mig den ordentligt. Inte som med alla andra saker, där man struntar i att lära sig alla finesser, struntar i bruksanvisningen, kör på det man redan kan. Nej, för första gången ska det bli ändring, jag ska lära mig kameran utan och innan, allt ska jag kunna!

Måste lära mig photoshop ordentligt också. Hmmm, vad ska jag få tiden i från? Får nog ta lite semester.

Följande djupa diskussion förs på jobbet: Som personer som ringer mitt i natten när de är onyktra och då är jätte sociala och vill prata hur mycket som helst. Sen i nyktert tillstånd vågar? vill? de inte snacka. Vad är det som gör att man blir så extremt social mitt i natten på fyllan? Vilken är den riktiga personen? Den som vill snacka, eller den som inte är intresserad av att snacka?

Snart ska jag och Tommy dricka lyxkaffe, tror till och med jag ska slå till med en croissant, blir med vaniljsmak tror jag minsann och dag! (OBS: Tommy, nu nämnde jag dig igen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback