Man kunde trott det var fredagen den 13!

Glömde berätta om min otursdag.

Vaknade på morgonen i onsdags och hade så ont i mitt öga. Kunde inte använda linser (tur jag har coola brillor) och jag kunde inte sminka mig (ingen katastrof när man är lite sommarsolbränd). Ögat var rött och svullet. Det blev att besöka företagshälsovården som konstaterade att jag hade ögonlocksinfektion, andra gången på ett halvår, vad är oddsen? Inga linser och inget smink på 6 dagar...!

Sedan på lunchen, började det klia som tusan på armen, då märker jag att det sitter en ful liten fästing där och slurpar i sig av mitt blod. Så äckligt. De är inte bara fula utan även riktigt äckliga. Kunde inte äta upp min mat, har ju sådan insektsfobi. Kunde ju heller inte ta väck den själv. Jag vägrar röra en insekt. Så Rolle fick knipa bort den lilla vampyren.



Snacka om att allt kom på samma dag. Men bättre idag än när jag är i Grekland. Fast risken att få fästingar är väl inte så stor i Grekland kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback