Hurtig!

Idag är jag stolt över mig själv.

Satte klockan på 5 i morse. Hade storslagna planer som i går kväll verkade sååå bra. Eftersom jag ska på fotboll ikväll Sverige - Serbien har jag inte tid att träna ikväll. Så igår bestämde jag mig för att träna på morgonen innan jobbet. Men när klockan väl ringde, kändes plötsligt planerna inte så genomtänkta längre. Kudden var så himla skön och ögonen så himla trötta. Rummet var kallt och täcket alldeles lagom varmt. Precis när jag höll på att somna om igen, tänkte jag, nää Linda skärp dig, lite bättre självkontroll har du väl ändå.

Så jag masade mig upp, på med träningskläderna, och tog en uppfriskande powerwalk. Helt underbart, soligt men ändå lite kyligt och så helt tyst ute. Ingen trafik och inga människor vakna. Gick in till stan och köpte frallor på Bjärnors konditori (helt kanon, på morgonen innan de har öppnat kan man gå in bakvägen och köpa helt nybakade frallor, det är service). 

Klockan 6 var jag hemma, duschade och lyxade till det med min goa bodylotion. Dukade sedan upp en super god frukost, nybakade frallor och nypressade juice (gjorde juice på äpple, päron, citron och ingefära), sååå gott. Kände mig nästan som en lyxfru! Sen kom sanningen ikapp mig när jag insåg att jag fick springa till bussen för att hinna med den. 

Men jag känner mig verkligen stolt över mig själv! Ska försöka göra detta oftare, dock betvivlar jag min självkontroll, ibland (läs:ofta) kommer nog alternativet att somna om väga lite tyngre!


Vill passa på att hälsa till Tommy. Tommy har en stor önskan att bli B-kändis. Att nämnas på min blogg är ett stort steg i rätt riktning!










I övrigt går Tommy under namnet Alessio, ett bra B-kändis namn!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback