Malmös husgud helgens höjdpunkt



Tog ledigt i fredags. Bara kände för det, torsdagen slutade inte helbra heller så det var skönt att slippa ifrån jobbet. Tänkte egentligen bara slappa i fredags, ladda inför matchen på kvällen. Tittade efter en bok i mitt nattduksbord, insåg då hur stökigt det var, började sortera nattduksbordet, insåg då att jag borde flytta dvd filmerna för att få plats med mina böcker, flyttade dvd filmerna och insåg då hur dammig bokhyllan var, dammade bokhyllan och satte in filmerna, insåg då hur mycket kläder jag hade framme... och ja det ena ledde till det andra och det slutade med att jag storstädade hela lägenheten - DUKTIGT!



Match på kvällen. Finns få människor som jag tycker är så korkad som Osbys ena tränare. Han skriker på domaren, han skäller på allt och alla. Oavsett hur det går för Osby är dom alltid det bästa laget, skulle de förlora med 10-0 ja då är det domarens fel, eller hade dom otur. Sist vi mötte Osby vann vi med 3-1, då sa han till tidningen att vi hade 1 målchans på hela matchen och gjorde 3 mål... hmmm. Den ekvaktionen får inte jag ihop. Detta smittar av sig på publiken, föräldrarna på läktaren skriker och skäller och beter sig allmänt otrevligt.

Jag till Petra (min mittbackskollega) - Detta är den värsta publiken jag har hört, som de beter sig illa.
Petra - Jaa
Osbys två anfallare - Ja vi kan faktiskt hålla med.

Tänk att till och med spelarna själva tycker det. Kan ju inte vara roligt att spela fotboll då.

I alla fall matchen vann vi med 2-1, såååå gött. Jag tyckte inte själv jag gjorde en bra match, men tydligen gjorde jag det. Fick beröm av alla möjliga, deras knepiga tränare kom efteråt och sa till mig att om det inte varit för mig hade dom vunnit. Ha! Alltid kul att höra. Fick även plus i Norra Skåne. Sånt lyfter verkligen en, man blir extra peppad när man får kredit för vad man gör på planen! Nu när jag klagat på Osby måste jag berömma tjejerna, många unga lovande spelare. Ska bli spännande att se dom i framtiden... Om nu inte deras tränare förstör deras positiva spel till att bli gnälliga damspelare...



Lördagen blev en riktig toppen lördag.

- Klippning hos världens bästa frisör, Annlouise på Hårstudio 11
- Sminkparty med tjejerna hos mig, Mary Kay Åsa gjorde oss fina
- Förfest som ledde oss in till Malmö
- Timbuktu på stortorget

Var så sugen på att klippa av mig håret, klippa en riktigt kort frisyr (dock måste jag kunna sätta det i en liten tofs). Men nu har jag ju sparat hela sommaren och faktiskt fått längre hår, så det vore lite förargligt att klippa det nu. Får vänta till i höst.

Timbuktu överlevde alla förväntningar. Få artister är så bra live. Kvällspostens artikel om konserten sammanfattar hur jag tyckte på ett bra sätt... Synd bara att skånetrafiken inte kunnat lägga lite kraft och energi på att anpassa tåg till övriga skåne. Nu började konserten halv 12 och redan 10 i 1 var vi tvugna att ta sista tåget hem. Att sen tåget var sent som vanligt gjorde inte en mycket lyckligare.

http://www.kvp.se/KVP.se/1.1673179/kann-pepp



Söndagen blev lugn, sovmorgon, släktkalas och så premier league.

Vad sysslade Liverpool med... Ingen kulboll där inte. 10 minuter kvar av matchen, man ligger under med 2-1, inlägg från högerkanten. Två! liverpool spelare finns i boxen, hmm ja det speglade matchen ganska så väl. Ingen press och inget roligt spel. Nog om det, orkar inte tänka mer på förluster.



Nu jobb.

Snart kaffe på Nesta.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback