Galet dålig uppdatering! Men här kommer sommaren...

Jaa, det är väl det minsta man kan kalla min uppdatering av denna mycket! läsvärda blogg. Sist jag skrev var sommaren på intåg och nu, ja nu har sommaren snart regnat bort. Men jag ska inte klaga, sommaren har varit kanon, och jag har fått min dos av sol i Grekland och i Barcelona.

Grekland och Parga som byn hette där vi bodde var helt underbar. Jag har rest mycket i Grekland, båtluffat två gånger och varit på Kreta några gånger. Grekland är verkligen ett av mina favoritländer, god mat, turkost vatten och snälla människor. Men, Parga tillhör verkligen en av de finaste platserna. Så, om ni tvekar på vart ni ska bege er, välj Parga! Parga är en liten by som ligger precis i nedkantan av bergen, perfekt då moln alltid drar sig över bergen, vilket innebar att det var soligt i Parga varje dag, men regnade i övriga Grekland. Parga har fortfarande kvar det genuinskt grekiska, och det känns inte som en turistort. Små gränder går upp och ner genom byn, jaa, ordentlig träningsverk i vader och rumpa. Till stranden var det 66 en meters trappsteg, bara att slänga sig i havet. Eller kunde man välja stranden mitt i byn, så kallade bya stranden. En tredje strand Lichnos var det enklast att nå med badbåt. Man kunde också gå genom en olivträdskog, jag gick 10 steg såg en orm och vände. Badbåt kändes som ett bra alternativ. Var ute på en annan badbåt, fick simma in och bada i en grotta. Kaptenen dök till botten och plockade upp en sjöborre som han sedan placerade på mitt huvud. Fin gest, inte läge att berätta om insektsfobi där. Dagarna gick för snabbt och jag hade gärna stannat några dagar till, om inte annat för solen (40 grader) och maten.

Sedan var det tio dagars jobb i Åhus, huvudsponsorer till Åhus Beachhandboll. Roligaste uppdraget hitills. Bodde i en stuga, fick flytta till en annan, glömde då det viktigaste cola zero och kexchoklad i kylen. Detta snodde städerskan, illa illa, receptionen försökte sedan undomma med att dag på dag påpeka att de glömt kolla med städerskorna.

Världens bästa grannar hade vi. Åhus beachhandbolls speakers, Björn, Pelle, Kik, John, Tobbe och Karlsa. Sicket rökargäng. Har fått upp synen för Hörby. Hörby kan vara det vackraste stället på jorden. Jag vet inte, har aldrig varit där, dock påpekar min söta kompis Mimmi att Hörby is the shit! Hörby ohhhhhh! Mimmi är en fin tjej, hon är grym på gitarr. Ni anar inte hur många låtar man får ihop på fyra ackord, det gäller ju bara att resten sjunger rätt.

Kvällarna bjöd på fotbollsmatch, KvP gängertgjorde upp där tjejerna utmande killarna. Den fysiska förmågan fick dock spela en avgörande roll i en match som om man bortsett från just denna faktor antaligen hade avgjorts till tjejernas favör. Den teknik som tjejerna uppvisade chockade killarna som förstod att skulle dom hämta poäng i denna kamp var det att ta i med musklen och glidtacklingar. Daniel fick efter hemkost besöka läkare för att reda ut ben, muskler och andra kroppsliga saker som inte längre satt på rätt plats.

Ett annat ögonblick som nog kommer gå till beachhandbollens historia var Tommys macarena dans runt hela centercourten.

Sedan var det dags för semester igen. Två veckor. Några dagar hemma innan det var av till barcelona. Förmiddagarna spenderades på stranden och på eftermiddagen plockades den kulturella sidan fram. Nä, jag vet, det inte mitt största intresse och hade jag fått välja hade största tiden tillbringats på stranden för att sedan i all hast uppleva det viktigaste kulturella monumenten på kvällstid. Höjdpunkten var Camp Nou och välkomnandet av Zlatan. 3 timmars väntan för 10 minuters kickande av Zlatan på plan. Sen spårade det ur, sådär bra koll av vakterna. De klarade första killen och andra och till och med tredje. Sen brast det.... Till sist befann sig majoriteten av de 60 000 på planen istället för läktaren och Zlatan fick plockas ut. Timmarna av väntan var värt de 10 minutrarna då de ändå måste ses som en historisk händelse ur ett svenskt perspektiv. Höjdpunkt nummer två var vår lilla segeltur. Hyrde segelbåt, en stor fin båt, 15meter, seglade längst Barcelonas kust. Badade i det mest strömmiga hav jag någonsin satt min fot i. Kaptenen fick släng ut en lina efter båten, märkte snabbt hur viktigt det var att hålla i denna, annars var man 20 meter bakom båten på bara några sekunder. Konstig känsla när man inte kan hålla nere benen utan de far upp på grund av strömmar. Hade fullt sjå att hålla bikinin på plats! 

Några dagar hemma. Mycket tid spenderades med att sova. Brukar aldrig kunna sova längre än halv 10, nu har det snarare varit efter halv 12 innan jag orkat upp. Mycket konstigt, det måste ju betyda att kroppen behöver sömn! 

Nu tillbaka på Kvällan kontoret. Har börjat veckan med att ta ledigt i morgon. Tyckte jag behövde det. Behöver kanske sova lite till, vem vet. Veckan har varit seg, alla andra har ju semester och jag har inte mycket att göra. Har hittat 16 lägenheter i Malmö som jag vill köpa. 

Nu ska jag i väg på event, dags för final i sommarchansen. 

Ciao! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback