Så då var det roliga till ända...

Så vart ledigheten slut och tillbaka på Kvällsposten. Är alltid så segstartad, har lixom ångest dagen innan för att det är så mysigt att vara hemma och ledig och göra vad man vill, och så dröjer det så länge tills nästa ledighet. Aja, bara bita i hop. Har i af varit ett mycket roligt lov med blandad kompott.

Lördagen var det fullt ös. Först match mot Norra Tång, aldrig mött ett sånt gnälligt lag innan. Fula som sören var dom, men när de själv fick en smäll gnällde dom som små barn. Sådana matcher blir jag så jäkla taggad, jag tål rätt hårda tacklingar själv och gnäller ofta inte. Istället får jag sån sjuk lust att hämnas, att i nästa närkamp trycka ännu hårdare. Problemet blir att jag ibland fokuserar för mycket på att trycka spelaren i nästa närkamp och glömmer att spela bra fotboll. Jag fick spela hela matchen som mittback, kändes mycket positivt då vi bytte nästan hela laget i halvlek. Känns som jag kommit in i spelet nu, efter min lilla svacka i mitten av försäsongen. Dessutom känns de riktigt tryggt att spela med Sandra, vi kompletterar varandra bra. Matchen spelades dessutom på Åhusfältet, hoppigt och gropigt, det gynnar inte den lilla teknik jag har!



Gammal bild. Gillade verkligen detta matchstället, tighta tröjor och stora shorts. Så det ska vara

Riktigt rolig förfest hos Ozzie med gamla vänner jag inte sett på år och dag men även några nya. Alla lika trevliga och roliga. Super kul att få festa med Annika igen, så längesen vi träffades. Hinns lixom inte med, med skola och jobb. Kingan var väl sådär, var inte alls så mycket folk som jag trodde det skulle vara, tyckte inte heller jag träffade dom man hade förväntat sig att träffa, inte för att jag nu kan komma på någon... Men kändes i alla fall så.



Värdinnan Ozzie med en trevlig killkompis



Äntligen lite party med ankan igen!



Desto längre kvällen led ju suddigare blev det - Ankan, Emelie och David



Ser inte alls ut som Annika tränger sig på i samtalet... - Lille Banan, Perre och Ankan

Söndagen gjorde jag inget vettigt alls, bara slappade. Vart och hyrde Patrik 1,5 men orkade aldrig se den, tur man får ha hyrfilmer i en vecka nuförtiden. Fastnade i en riktigt kass film, men den var precis lagom bra för min del, handlade om några som gifta sig och totalt hade 18 barn som inte kom överens och gjorde allt för att föräldrarna skulle seperera, typisk amerikansk film så ni kan säker gissa hur den slutade.

Igår firade vi min 25 årsdag. Fyller ju inte år förrän i morgon men det var enda dagen jag kunde eftersom jag ska jobba i helgen. Vi var hemma hos Mamma, jätte mysigt, mormor och morfar kom dit och åt tårta på dagen och på kvällen var vi 12 stycken som åt middag, flygande jakob precis som när man var liten. Mums. Mamma hade gjort det så mysigt och allt var så gott. Jag har nog världens snällaste mor. Fick en juicemaskin av henne, så nu jäklar blir det färskpressad juice. Till sommaren kan jag kanske lova en och annan fruktdrink. Vad jag dock blev mycket tveksam till var att det stod att man inte behövde skala någon frukt utan man la ner melonen, morötterna, apelsinen precis som de var... Hmm får nog undersöka detta närmre.



Favorittårtan, chokladtårta med vindruvor... Finns ingen bättre jag lovar!



Söta mormor och morfar. Morfar testade tillochmed och spela Wii... Han var en jäkel på tennis.



Min söta, underbara, älskade mor! Finns ingen bättre. Är vi lika?



Bror med flickvän, hmm ja han har faktiskt flickvän trots den något feminina posen. Josses stora ögon hade jag inte sagt nej till!

Kommentarer
Postat av: Mathias

Men, det är ju en fiiiiin pose!

2009-04-17 @ 21:07:02
URL: http://fisbook.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback